torsdag 14. januar 2016

Kjære Anne B Ragde!

 – Folk sier man ikke blir lykkelig av penger, men det er bare vissvass!
Anne B Ragde

Takk for dagens inspirasjon! Har dere sett serien "Datoen" som har begynt på NRK? I den andre episoden handlet det blant annet om forfatteren Anne B Ragde fra Trondheim. Jeg vil gjerne starte hele denne bokbloggen med å slenge ut et lite takk til henne. Jeg ble så rørt av historien hennes og kjente meg igjen i så mye hun sa. Det ga meg håp og motivasjon til å tenke at ting kanskje ordner seg etter hvert, selv om det ikke alltid ser så lyst ut. Man må være sin egen lykkes smed, sin egen pilot. Ikke være avhenging av alle andre. Det er ord jeg kommer til å ta med meg videre, selv om jeg allerede vet at det er sånn det fungerer! Det er greit å få en påminnelse innimellom! Dessuten er det ofte slik at det er på akkurat de dagene, da vi aller mest trenger disse påminnelsene, at de finner veien til oss.
Kjære Anne, du virker som en herlig dame som sier det som der er. Jeg siterer – Folk sier man ikke blir lykkelig av penger, men det er bare vissvass! Jeg måtte rusle bort i bokhylla mi og ta ned "Jeg vinket ikke, jeg druknet". Jeg har visst lånt den av mamma en eller annen gang, siden den er signert til henne fra Anne B Ragde i 2006. Tror jeg tar med meg den å kryper under pleddet i kveld.

Ha en fin kveld alle sammen, og ta en titt på "Datoen" på NRK!


                                                               Foto Asger Simensen


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar